lauantaina, kesäkuuta 28, 2008

Long time no see

Kesäkuu on mennyt yhdessä hujauksessa. On ollut työreissua, lomareissua ja vielä sairasteluakin. Käsityörintamalla on ollut melko hiljaista. Yhdet verhot sain tehtyä kun mies alkoi vihjailemaan että olisiko jo aika... Kaapissa on vaan kolmattakymmenettä metriä verhokankaita :)

Nämä on tehty jostakin kahisevasta ohuehkosta materiaalista, jonka olen ostanut Halpahallin kangasosaston alesta vuonna käpysota. Lähikuvasta näkee että kankaassa on tuollaisia pieniä kimaltavia "lasinpalasia" ja se on rypytetty. Kun valo osuu sopivasti verhot näyttävät ihan kimaltavalta lumihangelta. Kuvassa verhot ovat vielä odottamassa loppusijoituspaikkaa, joka on meidän makkari. Oli vaan niin sateisia päiviä ettei päässyt pesemään ikkunaa.





Kuun alkupuolella olin viikon työreissulla Lontoossa. Työpäivät oli niin pitkiä että en ehtinyt paljon shoppailemaan, mutta sentään jotain... Oxford Streetiltä löytyy Borders niminen kirjakauppa joka on auki 8-23. Pelkkien käsityökirjahyllyjen läpikäymiseen meni 1,5 tuntia! Seuraavana aamuna sitten skippasin aamiaisen ja kävin hakemassa vielä pari kirjaa jotka olivat jääneet mietityttämään.

Tässä on pari Aranzi Aronzon söpöstely kirjaa. Olen katsellut näitä Japanin kielisenä, mutta en ole uskaltanut tilata. Pakkohan nämä oli ottaa mukaan kun kerran olivat englanniksi. Ohjeet on kyllä niin hyvin kuvitettu että eiköhän nuo olisi Japaniksikin onnistunut.



Laukkukirjoja oli useampia. Päädyin tähän ihan vain selaamalla vaihtoehdot läpi ja tästä löytyi useampikin toteutettava malli. Tildan kevät kirja ei kai sen enempää kaipaa esittelyä :)



Viimeisenä vielä Sew U kirja, joka on vähän vastaava kuin Joka tyypin kaavakirja. Aika perusjuttuja, mutta mä olen ihan heikkona tällaisiin kirjoihin. Tuo Make your own patterns sisältää erilaisia kaavamuutoksia peruskaavoihin. Kuvat on suoraan 90-luvulta, mutta teksti vaikuttaa ihan asialliselta.



Mies lähti tänään lasten kanssa mökille ja nyt olisi sitä ompeluaikaa. To-do lista on aika sisustuspainotteista tällä hetkellä, mutta kyllä mä iltaisin olen vähän puikkojakin heilutellut. (Ei tosin vielä mitään valmista.)

Ei kommentteja: