torstaina, toukokuuta 03, 2007

Pistä mies asialle ja tee itse perässä...

Tästä tapahtumasta on jo pari kuukautta aikaa, mutta se muistui mieleen kun pakkasin lankanyssäköitä muuttolaatikkoon. Mies oli lähdössä työmatkalle Vancouveriin ja minä tietysti kärtin lankaa tuliaisiksi. Mielessä oli joku ihanan ohut sukkalanka, jollaista ei täältä saa...

Minä: Voistiko käydä lankakaupassa siellä Vancouverissa ollessas? Googletin sulle jo pari liikettä ja niiden aukioloajat.
Mies: En tiedä ehdinkö juoksemaan lankakauppojen perässä.
Minä: Mikäs se teidän hotelli oli? Voin googlettaa sulle kartankin valmiiksi…
*armotonta googletusta…*
Minä: Hei tää lankakauppa on samassa korttelissa kun teidän hotelli. Kyllä sä sinne löydät. Tuo mulle sukkalankaa. Tässä on vielä nämä aukioloajat.

Puhelinkeskustelu miehen ja mun välillä pari päivää myöhemmin.
Mies: Kävin siellä lankakaupassa.
Minä: No ostitko mitään?
Mies: Joo, ostin. Mutta ne niiden sukkalangat oli sellaisia ohkasia. Ei niistä voi sukkia tehdä. Ostin sitten vähän paksumpaa ja väri jääköön yllätykseksi.
(Miehen mielestä villasukkia ei voi käyttää muuten kun saappaissa ja todella kovilla pakkasilla.)

Ja yllätys se väri oli: se lanka on neon-punaista! Mieskin totesi että se näytti kyllä vähän hillitymmältä siellä lankakaupassa. Paksuudeltaan se on seikaveikan luokkaa ja koostumukseltaan 100% villaa. Kuvaa ei nyt ole kun kamera on raksalla, mutta kuvitelkaa 80-lukua.

Tarinan opetus: Jos haluat tuliaisiksi lankaa, speksaa vähän tarkemmin millaista lankaa haluat.

Pointsit kuitenkin miehelle. Hän uskalsi käydä lankakaupassa ja vielä parin miespuolisen työkaverin kanssa :)

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Näen tuon niiin elävästi mielessäni, miehet toimii juuri tuolla tavalla! Minä en ikinä laita miestä ostamaan mitään noin tärkeää. Kerran nimittäin sain vaaleanpunaisen kattolampun, jota piti katsella useampi vuosi. Selitys: kun sinulla aina pitää olla kaikki vaaleanpunaista. (Minulla oli yksi vanha marjapuuron värinen toppatakki)

Miten onnistuit näyttämään iloisesti yllättyneeltä kun sait tuliaiset? ;)

heidi kirjoitti...

Suloista! Minusta on oikeastaan ihanaa, että miehesi ajatteli ja valitsi tuliaista itse. Minä olisin otettu. Voisitko harkita tekeväsi siitä hänelle rakkauden(neon)pinkit saapassukat?

Satu kirjoitti...

Mennahuu: Oma mokahan se oli kun en ollut speksannut tarkempaa mitä halusin. Oli se silti ihananaa saada edes jotain tuliaisia :) Yleensä niitä tulee vaan lapsille

Heidi: Ehkä niistä langoista vielä jonain päivänä saapassukat tulee. Se on varmaa että niitä säästetään jotain spesiaalitarkoitusta varten...

Anonyymi kirjoitti...

Teet miehelle kauniit saapassukat ;)
Ei mee ainakaan äijäporukassa kenenkään kanssa sekasin.